Jeesus vastaa: "Sinä olet minun silmäteräni. Sinuun minä olen mielistynyt, sillä sinä olet kaunis. Sinun sydämesi sykkii minulle ja minun sydämeni sykkii sinulle. Sinä et voi koskaan tehdä mitään sellaista, joka erottaisi sinut minun rakkaudestani, sillä minun rakkauteni on niin syvä, niin laaja, niin korkea ja niin syvä ja se riittää eikä se lopu. Se ei lopu silloin kun teet virheitä, se ei lopu vaikka tekisit syntiä, se ei lopu vaikka tekisit mitä tahansa. Minun rakkauteni riittää. Tule luokseni ja anna minun rakastaa sinua ja anna minun pyyhkiä pois kyyneleesi.

Sinä luulet, että elit lapsuutesi yksin. Sinä et ollut yksin. Minä olin kanssasi siellä missä sinä olit ja itkin kanssasi. Itkin sitä miten toiset kohtelivat sinua. Itkin sitä, että sinua kohdeltiin väärin eikä kukaan nähnyt sinua. Minä näin sinut. Minä näin sinut jo silloin kun olit äitisi mahassa ja minä hymilin, koska olin niin ylpeä omasta lapsestani. Siitä söpöstä pienestä, täydellisestä tytöstä, joka syntyisi maailman. Minä olin ja olen yhä ylpeä Isäsi. Minä olen ylpeä sinusta nyt. Ehkä oma isäsi ei kyennyt osoittamaan sinulle rakkautta tai hän käytti valtaansa väärin tai koit että hän hylkäsi sinut. Minä olen Taivaallinen Isäsi enkä koskaan hylkää sinua. En ole koskaan hylännyt enkä koskaan tule hylkäämään. Kuinka minä voisin hylätä oman lapseni? Minä olen piirtänyt sinut käsieni ihoon. Minä ajattelen sinua päivät ja yöt.

Minä istun sänkysi vierellä joka ilta ja silitän hiuksiasi. Minä istun siinä, koska rakastan sinua. Sinä et näe minua, mutta minä näen sinut. Minä näin sinut jo pienenä kun yritit ansaita rakkautta. Sinun vanhempasi eivät ehkä voineet antaa sitä mitä tarvitsit, mutta minä pystyn. Minä pystyn siihen. Sinä et ehkä usko sitä, mutta minä kykenen ja pystyn kantamaan kaiken sen kivun ja tuskan ja taakan, jota kannat sisimmässäsi. Minä pystyn. Älä jätä sitä sinne sisimpääsi vaan anna minun ottaa se pois. Minä haluan auttaa sinua, sillä sinä olet minun rakkaani. Minä olen ylpeä sinusta. Minä olen nähnyt kuinka paljon sinä olet yrittänyt. Yrittänyt miellyttä, miellyttää ja miellyttää ja sinä olet niin väsynyt siihen. Mietit, että mikset saa olla oma itsesi? Et jaksa enää yrittää etkä miellyttää. Olet väsynyt siihen. Tule ja lepää sylissäni.  Minulle sinä riität sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse yrittää enää. lepää vain sylissäni lapseni. Sinä olet upea nainen. Sinuun minä olen mielistynyt. En sen vuoksi mitä teet, vaan sen vuoksi mitä olet.

Olet nähnyt itsesi rumana ankanpoikasena. Minä olen aina nähnyt sinut joutsenena. Kauniina, valkoisena, joutsenena, joka lipuu ylväänä vedenpintaa pitkin. Joutsenena, joka ehkä poikasena oli heikoin ja pienin, mutta ei suinkaan vähäisin. Ihmiset eivöt ole ymmärtäneet sinua, mutta minä ymmärrän. Minä ymmärrän senkin mitä itse et ymmärrä itsestäsi. Minä tahdon auttaa sinua. Auttaa sinua näkemään sen millainen sinä todella olet. Sinä et ole sellainen kuin maailma sanoo sinun olevan, sinä olet sellainen kuin minä sanon sinun olevan. Haluan sinun näkevän itsesi niin kuin minä näen sinut.

Minä tiedän unelmasi, jotka ovat sisimmässäsi. Haluat tehdä niin paljon, mutta voimasi ovat niin vähäiset. Koet olevasi kuin sulkeutunut kukka. Kukka, jonka sisällä ovat kaikki ne unelmat, kaikki ne toiveet, kaikki ne mitä haluaisit tehdä elämässäsi, mutta et ole voinut avautua. Haluaisit avautua, mutta et pysty. Minä haluan unelmoida yhdessä kanssasi. Minä autan sinua avaamaan terälehtesi niin, että se kaunis kukka sisimmästäsi voi tulla esiin. Minä tahdon myös, että se kaunis kukka voi oppia olemaan yhdessä toisten kanssa. Minä tiedän sen sisimmmän tuskan, kun sinä olet yksin. Mietit, että miksi muut eivät tahdo olla kanssasi? Mietit, että mikä sinussa on vikana? Minä sanon sinulle: ”Kaikin olet kaunis armaani, sinussa ei ole ainuttakaan virhettä” Laul l 4:7. Minä autan sinua. Ota kädestäni kiinni.  Minä tahdon juosta kanssasi ja hassutella ja hölmöillä kanssasi. Tule ja ota kädestäni kiinni. Tiedän mistä juuri sinä pidät. Et ole kuka tahansa vaan olet juuri sinä. Minä ajattelen juuri sinua ja juuri nyt. Älä enää entisiä muistele, älä menneistä välitä. Katso, minä teen uutta; nyt se puhkeaa jo taimelle, etkö sitä huomaa? (Jes 43:18-19)

Minä tahdon tehdä sinut iloiseksi. Tahdon nähdä hymysi. Tahdon houkutella sinut pois sieltä kallion kolosta, älä enää siellä piileskele. Tahdon nähdä sinun kasvosi ja kuulla sinun äänesi, sillä sinun äänesi on suloinen ja ihanat ovat sinun kasvosi. (Laul l 2:14). Tule, tahdon juosta, hyppiä ja tanssia kanssasi. Eihän me enää jakseta olla allapäin? Minä kyllä istun siellä piilossa sinun kanssasi niin kauan kun haluat siellä istua, mutta vielä kivempaa olisi juosta kilpaa tuonne rantaan ja hypätä uimaan. Kumpi eka?